fredag 21 december 2007

Nu är det jul igen!

Nu är det jul igen! Som tur väl är, så varar den inte längre till påsken. Men den börjar redan i oktober! Och portugisisk juldekoration kan vara hur osmaklig som helst. Jag längtar till Sverige nu! Jag vill ha julmat och känna dofter av granris och stearinljus. Och tomten förståss...

Idag blev jag riktigt glad och överraskad! Det känns som både julklapp och födelsedagspresent! Roger Waters fortsätter sin avslutade turné med The Dark Side of The Moon! Och jag som åkte ända till Toronto för att se avskedskonserten! Men det var det värt. Den här gången räcker det med att åka till Odense. Den 13 Maj! How I wish you were there too!
Bilden är på Roger Waters och Nick Mason från Earls Court i London, 12 Maj i år och den är inte tagen av mig. Jag hade inte riktigt så bra plats, men jag var där. Jag hade faktiskt två platser, men Teresa blev stoppad av en portugisisk idiot till passpolis med klara nazistiska drag och som verkligen njöt av att stoppa henne vid utresan. En gammal ”court order” från Teresas mamma och ex-styvfar gjorde sig påmind om våra ex-liv, då ju England fortfarande ligger utanför Schengenavtalet om fria resor inom EU. Men nu har hon äntligen fyllt 18 och ingen kan såra oss längre!
















Innan jag packar min väska, så vill jag tända ett litet ljus till Görel som lämnade oss julen för fyra år sedan. Jag saknar henne fortfarande och jättemycket, men vet också att hon har det mycket bättre där hon är nu.

Ljus till Görel. Fortsätt sova, och sov gott.

Inga kommentarer: