tisdag 22 april 2008

Vi skall åka till USA!

Teresa har fått stipendium till sommaren! I fem veckor kommer hon att vara vid Wesleyean University i Midddletown, Connecticut. Ligger på östkusten
mitt emellan New York och Boston. Det är ett univeristet för ”free arts” och hon har kommit in på dansprogrammet. Vi har jobbat stenhårt hela våren. Jag har iochförsig bara varit chaufför, men jag har sett hur hårt hon har satsat. Bra jobbat, Teresa! Stort tack också till Emma Nilsson från Helsingborg, som driver Cascais Dance Academy och som höggravid hjälpte oss göra auditionprovet dagen innan hon skulle föda. Teresas inträdesprov finns på den här länken:

http://tedguhl.com/teresa/teresadance.html

Jag tänker passa på att åka dit jag också. Efter två veckors partajande i Halmstad kan det bli skönt med lite semester i slutet av juli. Nog för att jag också gärna skulle vilja vara 18 år och gå dansprogrammet, men nu är det inte så. Jag tar istället med golfklubborna och tänker spela på de fina banorna i området. Och besöka alla våra nya amerikanska vänner! Vad jag sett och hört om Connecticut, så verkar naturen ganska lik Sverige. Och det kan tydligen bli hur varmt som helst om sommaren. Den perfekta kombinationen av Sverige/Portugal?

Mer om detta i senare reportage.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul!
Hälsa Teresa och gratulera!
Kram!

Anneli sa...

Tack Anna, Det är framfört! Jag förstår att ni också vänder blickarna åt det hållet!