måndag 25 augusti 2008

Jag har blivit utmanad!

Det är tydligen vanligt med utmaningar i bloggvärlden. Idag hamnade en sådan hos mig. Det är Anna som utmanar och då kan jag ju inte säga nej. ;)

Fem saker på min att-göra-lista imorgon:

1) Spela golf på Tylösand med pappa. (Om det inte regnar. Jag spelar inte i regn!)

2) Långlunch med Kerstin, förmodligen på La Plaka, gamla Olssons Salladsbar på Nygatan i Halmstad.

3) Strosa runt på stan och fota lite.

4) Ta ett dopp i havet.

5) Middag med Kerstin. Nästan en hel dag får vi tillsammans. Ensamma. Vilken lyx.

Vad gjorde du för 10 år sedan?

Då var jag nygift. Jag och Josse var här i Frösakull. Det regnade hela den sommaren. Och det var första sommaren utan Teresa. Vad som skulle komma hade just börjat. Vi hade sedan ett år ingen information om henne alls. Fabriken i Portugal gick för fullt och inga nedläggningsplaner fanns då. Livet var ganska bra, trodde jag…

Ställen jag bott på:

Växjö, Nässjö, Växjö, Östersund, Halmstad, Växjö, Cascais.

Fem saker jag skulle göra om jag vore biljonär:

1) Köpa ett hus i New England.

2) Och en lägenhet i Verbier.

3) En bil till Teresa

4) Och ett flygplan till mig.

5) Köpa upp alla korrupta politiker och domare, så jag kan bestämma hur allting skall vara. Mitt arv blir då inte bara pengar, utan en välorganiserad värld med klara direktiv om hur man hanterar både handel och religioner. Och vad som bör hända med personer som försöker påverka demokratier med pengar och mutor!

Inga kommentarer: