torsdag 3 juli 2008

Sommar i Paradiset!

Tänk att det bara tar några timmar att resa till Paradiset! Så skönt att äntligen vara här! Jag tänkte nu ägna några dagar till att förklara hur jag ser på paradiset. Med subjektiva men med öppna och latinskinspirerade ögon. I paradiset är det:

- Jättevarmt
- Helt kattfritt
- Inga tonåringar som vill bli skjutsade
- Jättesmå vågor på havet
- Bara snygga killar på stranden
- 2 km till After-beachen i Tylösand
- 2 km till Bettans Bar
- 2 km till Sveriges bästa golfbana
- 500 m till mataffären med färsk fisk
- 9 km till Sveriges mysigaste stad

Här bor också mina föräldrar, mina två släktingar och nästan alla jag känner! Mina bästa vänner bor här. Alla förstår vad jag säger. De pratar precis som jag med skorrande rrr och dryga, mörka diftonger. Allt är helt underbart. Men jag saknar Teresa, Ted och kissarna…

Snart har jag bestämt om jag skall gå på stranden och After-Beachen eller åka in till Sveriges mysigaste stad och köpa en överföringskabel till min kamera, så jag kan lägga ut alla fina havsbilder jag tagit i solnedgången. Det blir förmodligen After-Beachen, så ni får vänta med att titta på bilderna!

Tjingeling från ett somrigt Frösakull!

Inga kommentarer: